Informe Oficial de Bali Tourism Board sobre la situacion del Volcan Agung

1 October 2017
12:00 local Bali time

Bali Tourism Hospitality Task Force commences formation and will be in full operation effective as of 5 October 2017.

Tourists to Bali will be handled by this task force and most particularly in the case of the occurence of Mount Agung eruption.

Bali Tourism Hospitality acknowledges that all airline offices in Bali are now connected to hotel companies so that if the Bali Airport closes, passengers are able to choose accommodation for extension or be transported to an alternative airport near Bali. ITDC, the state-owned company managing The Nusa Dua who has over 4500 rooms in its area, has also given its commitment to support any stranded passengers in accordance to availability and procedures already in place.

Should anyone need further explanation regarding what to do in the case of Mount Agung eruption, contact:

*Bali Tourism Hospitality Task Force*

Call Center:
+6281246119889
+6287754689166

www.BaliTourismBoard.or.id
in English/Indonesian

https://m.weibo.cn/status/FnhNvzqOr
in Mandarin

All official statements on Mount Agung is jointly issued by Ministry of Tourism, Bali Government Tourism Office and Bali Tourism Board all under one collated task force, the Bali Tourism Hospitality Task Force.

Thank you.

=====================================================

1 de octubre de 2017
12:00 hora local de Bali

El Equipo de Trabajo de Hospitalidad de Turismo de Bali comienza la formación y estará en pleno funcionamiento a partir del 5 de octubre de 2017.

Los turistas a Bali serán manejados por este grupo de trabajo y más particularmente en el caso de la ocurrencia de la erupción del Monte Agung.

Bali Tourism Hospitality reconoce que todas las oficinas de las aerolíneas en Bali están ahora conectadas a compañías hoteleras para que, si el aeropuerto de Bali cierra, los pasajeros pueden elegir alojamiento para la extensión o ser transportados a un aeropuerto alternativo cerca de Bali. ITDC, la compañía estatal que gestiona The Nusa Dua, que tiene más de 4500 habitaciones en su área, también ha dado su compromiso de apoyar a los pasajeros varados de acuerdo a la disponibilidad y los procedimientos ya en vigor.

Si alguien necesita más explicaciones sobre qué hacer en el caso de la erupción del Monte Agung, comuníquese con:

* Grupo de Trabajo de Hospitalidad de Turismo de Bali *

Centro de llamadas:
+6281246119889
+6287754689166

www.BaliTourismBoard.or.id
en Inglés / Indonesio

https://m.weibo.cn/status/FnhNvzqOr
en mandarín

Todas las declaraciones oficiales sobre el Monte Agung son emitidas conjuntamente por el Ministerio de Turismo, la Oficina de Turismo del Gobierno de Bali y la Junta de Turismo de Bali, todos bajo una fuerza de tarea recopilada, el Grupo de Trabajo de Hospitalidad de Turismo de Bali.

Gracias.